Weer thuis.......

We zijn weer terug in Nederland. Na 2 fantastiche weken is het weer even wennen om al die mensen om je heen te missen.

Zaterdagmorgen na het ontbijt werden de laatste dingen in de koffer gepropt en werden de slaapzalen even flink opgeruimd. Nadat alles aan kant was en de koffers buiten stonden was het wachten op onze taxibusjes. Die hielden de Moldavische tijd aan (lees: ze kwamen een half uur later). In de 2 busjes en de auto was precies plaats genoeg voor 31 mensen. Maar deze 31 mensen hadden ook nog 31 koffers en handbagage..... Na heel veel puzzelen,koffers erin en er weer uit en weer erin, had alles een plaatsje gekregen en konden we dan echt vertrekken. Nog een laatste omhelzing voor Mihai en onze Moldavische vrienden en daar gingen we. Op het vliegveld verliep alles soepel en nadat we door de douane waren begon het wachten op ons vliegtuig. Groot was de schrik toen we hoorden dat die een uur en 5 minuten vertraging had.... Gelukkig viel het mee en konden we met een vertraging van 3 kwartier toch vertrekken. In het vliegtuig kregen we te horen dat we onze volgende vlucht richting Düsseldorf nog konden halen. Met snelle pas gingen we over het vliegveld van Wenen op weg naar gate F32. En ja hoor het was gelukt, we waren nog op tijd. Eenmaal op Düsseldorf aangekomen was het wachten op de bagage. De ene na de andere koffer kwam voorbij op de band. Maar na een half uur stopte de band en waren er nog 9 koffers zoek..... Navraag leerde ons dat deze koffers nog in Wenen stonden!😱 Het één en ander werd geregeld en in de tussentijd vermaakte de groep zich met het doen van een flashmop en dansje. Nadat alles geregeld was konden we op zoek naar de bus. Tijd om te eten hadden we nog steeds niet gehad en gelukkig was de chauffeur zo aardig om een half uurtje te stoppen bij de Mac Donalds langs de snelweg. Wat was dat lekker!  Om half 1, met 2 uur vertraging, waren we terug bij de Ichthuskerk waar we 2 weken geleden waren vertrokken. Enthousiaste ouders die héél blij waren om hun kinderen weer te zien stonden ons op te wachten. Na een laatste afscheidsknuffel was het echt tijd om naar huis te gaan.

Wat hebben we 2 fantastische, gezellige, inspirerende, te gekke weken gehad. Gelukkig hebben we de foto’s nog om terug te kijken 😀